vrijdag 21 januari 2011

Dagje rondom de zee, met zeehonden

Vanmorgen eerst een rondje hardgelopen over het strand. Dat ging lekker. Alleen stond er terug een flinke wind tegen, dus dat was even doorpoten. Zie hier het resultaat: http://www.marathon-mobile.net/Results/ShowSprint/13380?chartType=Map

Het was wel bewolkt, maar niet te zwaar zo te zien. Met de wind erbij was het nog wel een beetje fris. We zijn eerst naar de zeehonden kolonie gereden. Er waren er genoeg en ze waren van bovenaf goed te zien.
Vlak daarnaast was de Tauranga Bay met prachtige, hoge, rollende golven. Sjacko, Marissa en ik zijn lekker over het strand gelopen, terwijl Hanna en Sophia met de auto naar de andere kant reden. De kinderen hebben lekker een tijdje op het strand gespeeld.

Het weer begon steeds verder op te klaren en als je in een duinpannetje ging zitten, was het heerlijk. We hadden picknickspullen meegenomen.



Als we dan die hoge golven zagen, kregen we steeds meer zin in een lekkere duik. Dus, zwemspullen gepakt en hupsaké.



Daarna vonden we vlakbij nog een leuk paadje wat naar prachtige boogrotsen leidde. Heel mooi.




Na het eten, zijn we 's avonds nog even naar Cape Foulwind gereden, waar een historische vuurtoren staat. Daar zijn we naar toe gelopen, maar eerlijk gezegd viel het daar een beetje tegen ten opzichte van wat we al gezien hadden. We zagen vanaf dat punt echter een paar interessante grotten in de kustwand een eindje verderop dus die wilden we graag even gaan bekijken.



Op de route over het strand terug, zat er zomaar opeens een lepelaar (althans, ik denk dat het die is) voor ons.


Dat was dus weer een mooi dagje natuur en vermaak rondom het strand en het was allemaal lekker dichtbij. Morgen trekken we weer verder naar onze laatste bestemming: Picton.

1 opmerking:

  1. Hoihoi
    aaah how cute.. zeehonden.. Blijven toch één van mijn favoriete dieren. Misschien kun je je nog wel herinneren dat ik toen we net getrouwd waren ons huis helemaal vol had staan met alles en nog wat van die beesten
    Pieterburen was er nix bij... ;-)
    en jullie komen ze gewoon even in real life tegen. geweldig!
    Ik verbaas me elke keer weer hoeveel jullie wandelen
    Schoenen nog niet versleten..? Geen blaren..?
    en wat geweldig zo'n duik in de golven, helemaal rustig, geen andere mensen om je heen
    Bijzonder hoor..
    Die lepelaar is volgens mij gewoon een verkleurde ooievaar, net terug uit Martel om daar Océane af te leveren.hahaha
    Nou lieve mensjes , ik wens jullie nog veel plezier in Picton. laatste bestemming alweer, wat gaat dat snel
    maar jullie kunnen terugkijken op een heel mooie tijd en er wacht natuurlijk een nieuwe uitdaging op jullie
    Dikke kus vanuit een ( ik zeg het heeel voorzichtig en zachtjes voor het weer veranderd) een droog en beetje zonnig Schelluinen

    BeantwoordenVerwijderen