maandag 18 april 2011

Sharks!

We hoefden vanmorgen pas om 12 uur uit ons huisje te zijn, dus konden we nog rustig van de ochtend genieten. Zowel Sophia (ja ja) als ik hadden gedacht om eerst nog een stukje te gaan hardlopen. Lekker langs het strand. Dat leverde voor de morgen het nodige spektakel op. Na een paar honderd meter lopen langs de vloedlijn, zag ik opeens een grote aangespoelde vis liggen en bij toen ik dichterbij kwam, zag ik meteen dat het een haai was! Wow, dat maak je natuurlijk niet veel mee als je een rondje gaat hardlopen. Omdat ik altijd mijn mobiel bij me heb, kon ik gelijk een paar mooie foto’s maken.


Overigens lag er nog eentje verderop, maar die was wat kleiner. Vervolgens heb ik eerst mijn rondje afgemaakt en thuisgekomen, heb ik het natuurlijk gelijk verteld. Marissa dacht dat het een grap was, maar toen ik de foto’s liet zien, wisten ze niet hoe snel ze op het strand moesten komen. Een hele fotosessie met haai was het gevolg.


Na alle haai-consternatie hebben we rustig ons boeltje weer ingepakt om richting Whakatane te vertrekken. Die trip was iets minder lang, maar nog steeds wel zo’n 4 uur, afhankelijk van het aantal stops. Het grootste gedeelte reden we over de SH2 van Gisborne naar Opotiki. Met name het laatste stuk was prachtig door een gorge: een nauwe doorgang door een gebergte die meestal de rivier volgt. Dit betekent dat je niet zoveel hoeft te klimmen, maar je slingert wel met de rivier mee. Zoals al een keer eerder vertelt, moet je bij Palmerston North ook vaak door de gorge om naar het oosten te gaan, maar die is maar een kilometertje of acht. Deze was wel zo’n 50 tot 75 km! Maar het was werkelijk adembenemend om daar doorheen te rijden. Onderstaande foto’s kunnen bij langenaar niet weergeven hoe het echt was.


Zo kwamen we eind van de middag in ons motel op een vakantiepark aan bij Thornton beach, net iets boven Whakatane. Toen we in Whakatane nog even boodschappen deden, barstte daar nog een hevige bui los en was het tot dan toe daar slecht weer geweest. Toen wij echter op het park gearriveerd waren, trok de lucht weer mooi blauw en scheen er een lieflijk zonnetje. Heerlijk om met een biertje op de verande even lekker bij te komen van de reis.

En dit is het prachtige uitzicht wat we vanuit ons motel hebben:

2 opmerkingen:

  1. heee Sophie
    hoe gaat het met hardlopen..?
    wanneer kunnen we de eerste tijden ( via twitter? ) volgen..?
    De 5 kilometer al gelopen..?
    Knap hoor

    Cooole pica's van die haai!
    Op hoeveel fotos staat de teller ondertussen..???

    xx kus kus.. Ps oer 2 maanden zijn jullie weer terug
    gaat eigenlijk best wel snel he

    BeantwoordenVerwijderen