vrijdag 22 april 2011

Cathedral Cove

Hanna schrijft:
Ik (Hanna) en pappa gingen nu snorkelen ik ging gelijk de zee in en was niet bang (-: . ik deed mijn hoofd onderwater en zag eerst niks. Maar later wat zee wier. Ik heb niet echt iets gezien maar een keer kwam er een vis langs mijn benen ik heb het nog niet aan iemand verteld van die vis maar ja:-/ Oke even bij het verhaal oo ja vis langs mijn benen maar ik keek niet onderwater:-/ later kwamen we bij een boei effe uitrusten en weer zoeken ik kreeg allemaal water in mijn mond blub blub papa hielp me maar ik snapte het telkens niet of ja het lukte gewoon niet. We gingen weer naar de boei en pappa zij bla bla bla uhm niet echt maabla bla bla (maar ik ben een beetje vegeten wat hij zij) ik moest een beetje huilen ‘’snik’’’marissa hoorde mij huilen en zei: mamma zei dat je terug moet komen. Papa deed mijn snorkel af en we gingen naar mama. ik mis jullie xxx of liefs Hanna daaag.

Marissa schrijft:
Hi there in het kikkerlandje :-D. Vandaag was ik op de mooiste plek geweest van heel nieuw zeeland, tenminste, dat vond ik zelf. “Cathedral cove” is dan ook echt een aantrekkelijke naam waar je de zee in al kan horen ruisen. Eigenlijk waren we op een illegaal plekje, want de grot was afgesloten met twee simpele hekken. Want er konden stenen omlaag vallen. Wij, de boefies, zijn er gewoon onderdoor gegaan en het was zeker de moeite waard: een b.e.a.u.t.i.f.u.l. strand! Met een grote uitstekende rots in de zee en mooie heldere golven. Het was echt een paradijs. Ik ging al gauw zwemmen en snorkelen. Dat is best lastig want ademhalen is moeilijk. Ook hebben we er op de rotsen geklommen en ’op’ de cove gestaan. Daar zagen we alle toeristen, nietwetende hoe mooi de andere kant wel niet was. En niemand zag ons op de heuvel met de grot staan, hoe hard we ook schreeuwden. Het is al helemaal te gek dat er narnia is opgenomen, toen ik daar stond voelde ik me ook echt als die vier kinderen van de film. Het is echt prachtig daar.

De golvende, snorkelende, zonnige groetjes,

Marissa.

Sjacko schrijft:

Haaien gesnorkeld 2.175615 meter hoge golven
Ja mensen jullie zullen nu wel raar opkijken anwege de titel maar ik heb niet gesnorkeld naar haaien met hele hoge golven. Nee het is eigenlijk gewoon een titel voor drie verhalen. Laat ik maar beginnen met hetgene wat eerst gebeurde en dat waren de hoge golven. Het zit natuurlijk in de mens om te overdrijven maar deze golven waren echt 2 meter hoog, geen grapjes. 2 meter (om je te herinneren) is ongeveer net zo hoog als een deur, dus als je weer een deur ziet denk dan dat er zo’n hoge golf aankomt denderen. Dus we vonden dat helemaal te gek dus daarom gaan we uit veiligheidsreden helemaal niet stoppen om op het strand te kijken. En dan zeker niet je broek opstropen om in de branding te lopen. Om daarna als de zee zich terugtrekt naar voren te rennen en dan weer naar achter, TOCH!!!!. Dus nadat we onze broek hadden ogestroopt gingen we eerst op de boomstam staan. Die was ongeveerzo groot was als een behoorlijke bank met wat wortels (die de lucht in staken) om op te klimmen als de golf erg hoog was. De zo-zwaar-dat-Arnold-Schwarzenegger-nog-geen-eens-kan-optillen boomstam werd opgetild door de branding (NIET DE GOLF) en gedraaid max 90 graden. Dus we hadden nog onze kleren aan. We konden niet naar het randje lopen omdat de golven zo snel waren da olympische sprinters er moeite mee zouden hebben. Dus wij hollandse gemiddelde kinderen lukte dat helemaal niet. Maar op een moment kwam er een monstergolf en die overstroomde het hele strand. En Hanna was opgetild neergeduwd over het strand gesleep (inclusief gezicht) en neergelegd. En mijn broek was helemaal nat en onder het zand, net als marissa. Maar als je nog steeds geen worst hiervan geloof. Scroll beneden voor meer foto’s . ‘k Heb ook nog een haai gevonden op het strand (alweer Scroll beneden voor de foto). En ik heb gesnorkeld. Die dag was het koud en bewolkt. Dus ik had er niet zo’n zin in. Als je eenmaal in het water ligt maakt het echt niet meer uit. Het ademen moet je echt aan wennen en het klinkt alsof Darth Vader op je rechteroor vastzit ofterwijl, je hoort je eigen adem luid. Mijn ademen was snel. Waarschijnlijk vanwege het koude water en het ademen door een buisje. Het was niet super spectaculair maar redelijk gaaf. Ik zag geen vissen maar wel planten. De planten wuifden heen en weer alsof de wind erg erg erg hard waaide door een bos. Dat zag er wel erg gaaf uit. En ik heb ook nog een grot gevonden met gekleurde (ja gekleurde niet grijs, wit, zwart en bruin maar kleuren) zand. Jammer genoeg schaafde ik mijn teen bloedig!, maar papa wil dit uploaden dus ik stop maar eens.

Sjaak schrijft:
Ja, het was vandaag werkelijk weer prachtig. Het weer zat ook weer erg mee. Vannacht waren er nog een paar flinke buien en ook vanmorgen regende het nog een beetje. Maar nadat wij vertrokken werd het alleen maar beter en zonniger. Ik wil aan het bovenstaande verder niets meer toevoegen dan alleen nog wat mooie foto’s om een beetje indruk te geven hoe het was.







1 opmerking:

  1. Leuk geschreven kids!!
    en jij ook natuurlijk Sjaak ;-)
    Wat zijn de plannen voor het weekend??

    BeantwoordenVerwijderen