donderdag 24 februari 2011

Op kamp!

Jazeker, ik heb het weer voor mekaar.. 2x in een jaar op schoolkamp!
Het was wel maar een nachtje maar het was te gek. Ik zal vertellen hoe het ging.
We reden met de (hobbelige) bus mee en we gingen in de bus allemaal maori-liedjes zingen.
En na een poos door prachtige natuur rijden kwamen we aan bij onze bestemming.
Het was heel mooi, met een heel groot rugbyveld en mooie nette gebouwen waar we voor iedereen 8 pers. kamers hadden. Mama was trouwens met ons meegegaan als begeleiding.

Ik sliep met Tyra, Maria, Chelsea en Tephany. Na een poosje rondkijken moesten we in groepen gaan staan die we op school gemaakt hadden. Mijn groep heette de Smoothies en in het team zat: Ikke, Tephanie, Maria, Hunter, Keagen, en nog een waar ik de naam van vergeet. De opdracht was: we kregen een kaart met nummers en we moesten die nummers zoeken en de opdracht doen, de opdrachten waren erg leuk.
Een keer moesten we bijvoorbeeld onze gezicht met een soort kleurmodder insmeren , of een kampnaam voorjezelf bedenken en een dans doen. Nadat dat afgelopen was gingen we lunchen. We zitten dan met zijn allen in een grote hal te eten. Het was gezellig en het eten was heerlijk. Later op de dag hebben we nog een aantal spelletjes gedaan zoals met een heel groot doek een tent maken en daar een bal op laten rollen, die er niet af mocht vallen. Ook speelden we nog andere spelletjes. In de vrije tijd ging ik vissen, ja natuurlijk niet in met een hengel, maar ik ging met een grasprietje in holen steken, en dan hapten wormpjes eraan, daarna moest je het snel omhoog trekken, en je hebt er een. Iedereen stond 's middags bij het balkon omdat ze een man in een boom zagen zitten, in de verte die naar ons zat te gluren.
Die avond gingen we toen het donker was met zijn allen door het bos een touw volgen, het was helemaal pikkedonker en je zag niks. Heel veel kinderen vonden het echt heel eng. Ik vond het wel grappig, want af en toe zat er leiding verstopt die je dood lieten schrikken.
Die avond speelden we ook nog ''spotlight'' dat is een spel dat je jezelf op het grasveld moet verstoppen, en dan komen er mensen met lantaarns en als ze op je schijnen en je herkennen ben je af. Die avond was ik erg moe. We gingen best laat slapen. De volgende dag weer een lekker stevig ontbijt.
De volgende dag gingen we een wandeling maken in echt een prachtig natuurgebied. Jo had daar een kleine aal gevonden in de rivier en bij de rivier aangekomen moesten we met ons smoothie team een vlot bouwen. Maar onze zonk gelijk.. blub..blub..
Op de terugweg was ik bijna van de klif gevallen, ik gleed uit over het grind maar gelukkig kon ik me wel weer ophijsen. En weer terug gekomen bij het kampgebouw, ging ik op de trampoline springen. Ze hadden er wel drie, hele grote. Om 2 uur smiddags was de bus er alweer en gingen we weer naar huis. In de bus had ik ze een aantal Nederlandse worden geleerd, bijv. : jij hebt blauwe ogen. en ze zeiden: jei heb blowe oggen. Dat was fun. En zo was het gezellige kamp gegaan.

groetjes Marissa

2 opmerkingen:

  1. Nou Ik snap dat je moe bent. Wat hebben jullie veel gedaan en dat in die twee dagen. Klinkt echt super gezellig. Leuk ook dat Sophia mee ging om te helpen. En nu weer gewoon op school lessen volgen zeker ? Hier is het voorjaarvakantie, de laatste dag alweer. We hebben elke dag lekker uitgeslapen EN liggen nu ook nog in bed. Erg he. DIkke kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he supper leuk wat jullie allemaal gedaan hebben.
    maar zoon half jaar duurt toch te lang!!

    xx iris

    BeantwoordenVerwijderen