maandag 21 februari 2011

Aardbeving in Christchurch

Allereerst: wij mankeren helemaal niets. Sterker nog, we hebben er niet eens wat van gemerkt. Behalve dan natuurlijk dat het 'breaking news' is op TV. Het is dit keer dus wel een stuk serieuzer dan de vorige keer in september 2010. Die was weliswaar een stuk zwaarder op der Richter schaal, maar toen gebeurde het vroeg in de morgen, toen iedereen op bed lag. Tevens zeggen deskundigen dat het centrum minder diep in de aarde lag, waardoor het effect veel groter was. Dit keer was het dus midden op de dag, om 12.51 om precies te zijn. Een klein geluk bij een ongeluk is misschien dat het dus lunchtijd was en relatief veel mensen buiten waren. De vorige keer waren er 'slechts' twee zwaargewonden. Nu staat op dit moment het officiĆ«le dodengetal al op 65 en de verwachting is dat dat nog wel zal oplopen. Een website waar je het actuele nieuws goed op kunt volgen en beelden kunt zien, is: http://www.nzherald.co.nz/.
Zoals gezegd heeft het voor ons geen gevolgen gehad. Maar het komt natuurlijk wel weer dichterbij dan als je in Nederland zit. Een aantal weken geleden liepen we daar ook nog rond (zie blog http://wolfertdownunder.blogspot.com/2011/01/christchurch.html). Toen stond de spits nog op de toren van de katedraal en die is er nu volledig af.
In principe staat er voor mij wel een congres in Christchurch gepland van 20 tot 25 maart, maar ik houd er ernstig rekening mee dat dit niet door zal gaan. Ik wacht wel even af.

8 opmerkingen:

  1. Hey Sophia, Sjaak en kids,

    We zagen net het nieuws en schrokken heel erg. Ik vroeg aan Bart (lag nog te slapen) waar zitten ze precies en toen zei hij :"ik geloof Christchurch.." Puff, fijn om te lezen dat dit niet zo is en dat julie ongedeerd zijn...

    Lieve groeten van David en Gerda, Bart en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sjaak,
    Nou, waar een aardbeving al niet goed voor is, want nu heb ik eindelijk eens je blog een beetje bekeken ;-) Ik ben blij dat jullie ongedeerd zijn, en erg leuk om de verhalen te lezen!
    Groeten, Sjoukje (LDI)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve familie,
    Ik lag op bed te luisteren naar het nieuws en hoorde over de aardbeving. Later het nieuws op de tv bekeken. Gelijk de mail gecheckt en het blog. Fijn voor deze snelle reactie op het blog. Gelukkig is alles goed met jullie. Het zal wel wat met je doen, als je daar nog niet zo lang geleden gelopen hebt.
    Dankbaarheid is op zijn plaats en ons leven is in Gods hand waar we ook zijn.
    Groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve mensen,

    We hoorden vanmorgen het nieuws, schrikken dus. Fijn dat jullie zo snel een bericht hebben geplaatst en gelukkig zijn jullie ongedeerd.
    Dat jullie daar een paar weken geleden nog geweest zijn, dat zal wel wat met jullie doen.
    En alle reden tot dankbaarheid.

    groetjes Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sjaak en Sophia, ons is ook dankbaar om te weet alles gaan goed en dat julle nie seer of skade gehad het nie. Groetnis Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te horen dat alles okee is.
    Dan is zo'n blog toch wel reuze handig. Ver weg en toch dichtbij!
    Lieve groet,
    Fam Bremer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo family,
    Gelukkig lees ik dat alles goed is met jullie.
    Tijdens m'n ontbijtje lees ik altijd teletekst, en ging snel kijken toen ik het bericht zag staan.
    Verder lees ik al jullie belevenissen. Maar jullie hebben het wel fijn daar geloof ik.
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieve mensjes
    Inmiddels al heel wat (schokkende) beelden gezien van de aardbeving, heftig hoor
    Zeker voor jullie, als je dan die gedeeltes ziet waar je destijds gelopen hebt met elkaar en die nu compleet verwoest zijn, bizar!
    dan word je toch wel even stil gezet he...
    Heb verder nog iets leuks te melden--> Sophia, weet je nog die bruiloft van mijn nichtje in de pelgrim Delftshaven..?
    Ze is vandaag bevallen van een zoontje, Joris ..!
    hahaha .. wilde ik gewoon even kwijt!!
    Dikke kussss... Marina
    ( ik zet mijn naam er maar weer gewoon bij, heb gemerkt dat ik af en toe als Manuel in log namelijk )

    BeantwoordenVerwijderen