dinsdag 1 februari 2011

Eerste ‘gewone’ week

De eerste gewone week is min of meer begonnen. Naar school, universiteit en zo. Alles staat nog wel in het teken van kennismaking. Sjacko is dinsdag naar school geweest en kwam met thuis met de mededeling dat hij pas vrijdag weer terug hoefde te komen. Hij zei dat het allemaal nogal onduidelijk en chaotisch was. Allerlei papieren was hij kwijtgeraakt. Hij had nog wel een rooster, waar we geen touw aan vast kunnen knopen. Maar goed, hij had er leuke contacten opgedaan en verder zien we wel.

Maandag zijn we met z’n allen naar de universiteit geweest en hebben daar een korte rondleiding gehad langs belangrijke gebouwen en uiteraard de kamer en bureau, waar ik gebruik van kan maken. Anders dan in Wageningen is dit een hele grote campus, waar alles bij elkaar zit, maar wel heel ruim opgezet. Op zich wel een mooie omgeving. Gisteren en vandaag ben ik dus op ’t fietsje naar het werk gegaan.


Met helm en reflecterend hesje dus. De helm is verplicht, het hesje niet, maar je ziet veel mensen er mee fietsen, dus ik dacht laat ik dat dan ook maar doen. Het fietsen in de stad gaat prima, al moet ik er natuurlijk bij zeggen dat ik al een tijdje gewend ben aan het links rijden in de auto. Maar verder zijn de wegen natuurlijk superbreed in vergelijking met Nederland, dus je hebt best aardig wat ruimte. En hier en daar zijn er aparte fietsstroken of –paden. Vandaag regende het en was ik wel nat geworden. Toch maar wat regenkleding aanschaffen dus. Ik vind het wel lekker om te fietsen. Het is een klein half uurtje; dus net zoiets als ik van Ede naar Wageningen altijd gewend ben.

Hanna was vandaag een beetje ziek. Ze had al hele tijd last van een snotneus en vanmorgen klaagde ze over hoofdpijn. Dus is ze lekker thuisgebleven. Later op de dag ging het wel weer en heeft ze wat huiswerk, wat we vanuit Nederland hadden meegenomen, gedaan.


Marissa is wel weer naar school geweest en heeft het reuze naar haar zin. Vandaag had ze zwemmen. Hieronder een paar kiekjes van de school. Marissa en Hanna zitten in room 4 and 5.


Sophia heeft zich aangemeld als vrijwilliger op school en ze zou er wel meer van horen.

Alles krijgt dus langzamerhand een beetje z’n normale loop. Eindelijk is ook de modem binnengekomen, dus kunnen we meer internetten. Vandaag hebben we al wat geskypt met Sophia’s zus Agathe in Frankrijk die net weer een kleine heeft gekregen: Océane. Jammer genoeg is het modem een hele simpele, zonder wireless dus. Met drie laptops in huis schiet dat nog steeds niet op. Ik heb al de vraag bij onze verhuurders (landlords zoals dat netjes in het Engels heet) neergelegd om te kijken of we ‘m kunnen omruilen. Op de universiteit is het trouwens ook net zo, ik heb nog geen account en dus geen internettoegang. Soms denk je dan wel eens: in Nederland is het toch allemaal best goed geregeld (oftewel: we zijn gewoon erg verwend).

6 opmerkingen:

  1. Hallo fam. Wolfert. Eindelijk een bericht van Ilse. Het lukte ons steeds niet om een mail achter te laten voor Hanna. Ik hoop nu wel!
    Dag Hanna hoe is het met je? Heb je het fijn daar? Hoe is het in de klas.... vast heel anders dan hier. Wij wensen je een hele fijne tijd toe! Geniet ervan en kom met mooie verhalen terug! Dikke kus van Ilse Bremer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gewone leventje kan beginnen in N.Z.
    Hoe vindt Hanna het op school?
    En zeker wel fijn weer een groot huis met alle gemakken.
    Wat mooi een nieuwkomer in de fam. Is alles goed met moeder en kind?
    Laat het weten als skypen goed lukt, dan kunnen we voor Myrthe en Hanna een tijdstip afspreken, is dat goed?

    veel plezier met alles, groet Bea en fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, er zijn meer mensen die het lastig vinden om een reactie te plaatsen. Je moet er dus een google-account voor hebben en je aanmelden. Dit is om te voorkomen dat jan en alleman zomaar een reactie kunnen plaatsen. Dan stonden er waarschijnlijk binnenkort allerlei reclames en wat dies meer zei.
    In ieder geval hebben we deze reacties gelezen. Leuk!
    Bea, als we willen skypen, moeten we nog wel jullie skypenaam hebben. Die kan ik niet 1-2-3 vinden. Laat maar effe weten via de mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo familie
    na zo'n heerlijke vakantie is het toch ook wel weer fijn om naar school te gaan en werk.
    het is hier stormachtig weer. de operatie van ma komt steeds dichterbij, wel spannend hopen dat het zonder complicaties verloopt.
    we volgen al jullie avonturen maar het is inderdaad een heel gedoe om te reageren dus doe ik dat niet elke dag. groetjen van fam klepper

    BeantwoordenVerwijderen
  5. woeeeieeieii
    Hoe is het weer bij jullie..?
    wij waaien zo ongeveer weg hier....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had een tijdje niet gekeken op jullie blog en dat heb ik geweten... Geen tijd meer voor man, kids, telefoon etc. want ik 'moest' nu in 1x alle verhalen lezen en de prachtige foto's bewonderen. Leuk!
    Het 'gewone' leven is dus weer begonnen, succes!
    Oja, Jurrian wil Sjacko wel zien in schooluniform ;-)

    Groetjes vanuit Bennekom-city

    BeantwoordenVerwijderen