dinsdag 1 februari 2011

De eerste schooldag!!!

Nou, omdat dit natuurlijk een interessante belevenis was, begin ik van top tot teen.

We reden weg, en stonden gelijk in de file.. vanwege ouders die hun kinderen naar school wilden brengen..

Op school aangekomen was de juffrouw er nog niet, ze was nog even klaar-overen. Na even wachten was de juffrouw er, de klas ingaan was best spannend en ik ging gauw een plekje zoeken, ik had in het begin nog geen vaste plek.

De teacher was een Maori en stelde me in het begin even kort voor, daarna gingen we met zijn allen naar een grote zaal waar alle groepen waren. Wij, (groep 8) moesten naar het podium komen, ik dacht help en volgde de andere maar, als het maar niet een of andere musical was. Maar dat was het niet, de juffrouwen en meesters kwamen binnen en groetten elkaar in het maori’s door hun hoofden tegen elkaar aan te houden. Ineens begon mijn jufrouw maori’s te zingen en een jongen van onze groep begon te schreeuwen: habaka roekini zukaka borani.. kweenie wat hij allemaal zei, maar daar kon ik niet over na denken want wij begonnen ook gelijk een dans te doen, hij leek op de haka.

Na een aantal maori liedjes en engelse gingen we weer terug naar de klas en daar ging de juffrouw de opdracht uitleggen (wat moeilijk te begrijpen was)

daarna hadden we pauze. eerst gingen we met zijn allen 3 rondjes rennen om het veld, waarschijnlijk gaan we dat elke dag doen . daarna mochten we in de speeltuinen spelen, gelukkig was Hanna daar ook. ik maakte gelijk al veel vriendinnen waar ik mee ging kletsen. Ze zeiden dat een of andere Hunter mij leuk vond. En ik wist niet eens wie Hunter was .. weer in de klas mochten we de opdracht maken, je moest iets over jezelf opschrijven. het was niet zo moeilijk en we hadden veel tijd. daarna hadden we de lunch en nog een pauze.

hierna moesten we een verhaal schrijven waarom de juf blij kon zijn met jou in de klas. dat lukte ook prima. en hierna was dus deze eerste schooldag afgelopen…

gr marissa

4 opmerkingen:

  1. Wow. Wat een bijzondere dag. MOrgen weer ?
    EN hoe vond hanna het.?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt leuk, die school. Moet jij die rare begroetingen van die juffrouws (hoofden tegen elkaar) ook doen of alleen de juffrouws? Lukt het Engels een beetje? En heb je een foto van Hunter? ;p

    Alvast slaaplekker!
    Manuel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt leuk Marissa, wel spannend ook allemaal lijkt me. Wel raar of niet zo met die hoofden tegen elkaar. Hoe vindt Hanna het, en verstaan jullie het engels al goed?
    En, weet je al wie Hunter is?

    grtoetjes Bea

    BeantwoordenVerwijderen