zondag 12 december 2010

Het besef wil maar niet komen

Je zou maar eens een half jaar naar Nieuw-Zeeland gaan. Een vliegreis van 23 uur en dan ook nog eens een half jaar zonder alle je kennissen/vrienden/bekenden....... Ja dat is niet niks nee, maar het gekke is dat ik helemaal niet zo (wel een beetje) zenuwachtig ben zoals ik zou moeten zijn. Het is gewoon dagjes tellen bv ''vandaag is het de laatste woensdag in Nederland'' Ja dat is iets om je zenuwachtig te maken , maar ik word daar echt niet overdreven zenuwachtig van. Ik ben meer zo iemand die zenuwachtig word 5 minuten voordat het gebeurt, Met het bedoel ik jas aan koffers mee want we gaan naar Schiphol. Dan word ik pas echt zenuwachtig, dan komen alle zenuwen er uit, als een stuwdam die doormidden scheurt. Ik durf gewoon dingen te zeggen die ik eigenlijk niet durf, en als je er eenmaal aan begonnen bent dan kan je niet omkeren en weglopen (in de meeste gevallen). Ik (mis/heb) dat gevoel van oké ik ga dit doen en me er dan 5 weken zorgen over te maken. ik kan ook niet lang ruzie hebben, tenzij er echt iets erg is gebeurt. Maar je hoeft niet alleen maar zenuwachtig te zijn, je kan je ook gewoon verheugen op Nieuw-Zeeland. Ik heb mijn vuursteen, zaklamp, zakmes, groot 20cm inklapbaar vlijmscherp mes (waar ik me aan gesneden heb) en een goed humeur. Dus voorbereid ben ik wel maar alsnog ben ik op sommige momenten toch best zenuwachtig. Heb wel veel tijd om me zenuwachtig te maken want ik ga de 3de overdoen en dan hoef ik ''minder'' mijn best te doen. Dus veel vrije tijd, en die krijg ik daar ook. 6 weken in de wildernis ''backpacken'' dat is rondreizen in een auto met een tent in de kofferbak en de wildernis intrekken. Er is ook veel tussen Australië en Nieuw-Zeeland (nee niet dat van ''O wat leuk gaan jullie naar Australië'')



Dat zal wel komen doordat ze het dichtstbijzijnde buurland in 6000km zijn, net als wij moppen verzinnen over een Belg, een Nederlander, een Duitser en een Fransman zaten op ... en andersom natuurlijk. Maar ik ga me maar eens voorbereiden op Nieuw-Zeeland.

Sjacko Wolfert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten