zondag 12 juni 2011

Sportief en muzikaal weekend

Ja, we zijn weer lekker bezig geweest afgelopen dagen. Vrijdag had Marissa cross-country (hardlopen) van year 7 en 8 van school, en… ze is 3e geworden! Eigenlijk had ze wel eerste kunnen worden, maar ze stopte te vroeg; ze moest nog een rondje lopen, maar dacht dat ze al klaar was. Tja…, maar desalniettemin toch een mooie prestatie om mee af te sluiten.


Je ziet wel dat het flink regende. Dat was jammer want het was die dagen daarvoor juist steeds prachtig droog weer geweest. En juist die dag moest het de hele dag door regenen. Ook ikzelf baalde daarvan, want ik had gepland dat ik zaterdag mijn laatste rondje hardlopen zou doen, en wel mijn recordpoging om in één keer helemaal rond Palmerston North te lopen. En de route loopt voor een groot deel over onverhard terrein, wat natuurlijk super zompig was geworden. Maar goed, het was de laatste kans, dus moest het maar. Welnu, degenen die mijn Twitter/Facebook/LinkedIn volgen, weten inmiddels dat het gelukt is! Gelukkig was het wel droog, maar inderdaad was het terrein op sommige stukken erg glibberig en dat liep redelijk zwaar. Op ¾ zat ik er redelijk doorheen en zat al te denken om de route wat in te korten door een stuk (ook onverhard) af te snijden. Maar toen ik eenmaal op dat punt was aangekomen, heb ik toch doorgezet en de geplande route afgemaakt. Het laatste stuk was wel een beetje op de automatische piloot, maar als je dan eenmaal weet dat je weer richting huis gaat, lukt het wel; al zeiden mijn benen eigenlijk dat ik ermee moest stoppen. Maar goed, dat mag dan ook wel na zo’n slordige 21.7 km hardlopen. Voor degenen die in de details zijn geïnteresseerd, kunnen hier kijken: http://is.gd/F8EMAu.

Aan het eind werd ik wel opgewacht en binnengehaald (zonder bloemen) door het thuisfront.


De rest van de dag moest ik wel een beetje rustig aan doen, maar vandaag gaat het alweer prima. Een mooie mijlpaal om mee af te sluiten dacht ik zo.

Sjacko’s prestaties liggen niet zo zeer op sportief gebied, maar wel muzikaal. Tijdens zijn half jaar op de Freyberg High School heeft hij meegedaan in het schoolorkest. Een aantal weken geleden had hij ook al een optreden, samen met een Australisch orkest, maar dat was gewoon op school. Nu hebben ze officieel meegedaan met het 'Festival of Bands' in Feilding. We zijn er erg trots op wat hij heeft bereikt en dat hij nu zomaar in een orkest meespeelt.


Sjacko speelt onder andere xylofoon, windchimes en bells. Hieronder een videootje waar je een stukje kunt horen van hoe dit klinkt.



Dat was nog even een mooi, enerverend laatste weekend hier in Palmerston North. Morgen ga ik mijn spulletjes op de universiteit weer inpakken en gedag zeggen. De kinderen gaan nog tot en met dinsdag naar school. En woensdag gaan we dan de reis aanvangen. We slapen dan nog één nachtje in een motel in Wellington om de volgende ochtend op het vliegtuig te stappen. Als de aswolken tenminste geen roet in het vliegen gaan gooien. Want hoewel het gevaar uit IJsland geweken lijkt te zijn, las ik net een berichtje dat het vluchtverkeer in Nieuw-Zeeland last had van de uitbarsting in Chili. Nou ja, we zien wel.

1 opmerking:

  1. Toen jullie naar Nieuw Zeeland toe gingen waren er problemen met het vliegverkeer en nu jukkie terug komen dreigen er weer problemen. Nou ja, zoals je schrijft we zien wel. Wat is de tijd snel gegaan. Jullie kunnen terug kijken op een geweldige periode in jullie leven.
    Ik wens jullie een goede terug reis toe en een behouden aankomst in Nederland.
    Tot ziens gauw.
    Groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen