zondag 15 mei 2011

Een geweldig paardendagje - de mooiste rit van mijn leven!

Hihihihihoii,
Vandaag was het echt een superdag voor me, want het was natuurlijk een paardendag, dat ik hier in Nieuw-Zeeland jammer genoeg zelden meemaak omdat ik hier geen paardrijden doe.
We gingen naar Nederlanders met een eigen paardenpension (18 paarden) waar ook een mooi paard stond, genaamd Appleton, die al veel prijzen had gewonnen (kijk op www.dutchhorsesunlimited.com).
Appleton met Hanna
In de wei ging ik meerennen met een mooie vosmerrie, een bonte en twee lieve veulentjes, ik ging met ze mee galopperen maar werd al snel moe. Later heb ik de twee veulentjes (6 & 7 maanden oud) voor het eerst geleerd te springen met het halster. het ging al snel en goed maar op een geven moment was eentje té enthousiast en sprong er zo overheen op mijn hielen..
Tot mijn verrassing was er een Nederlandse vriendin van de mensen gekomen die ook twee leuke zwarte paarden mee had. Ik had heel veel geluk dat ik op een van die mooie paarden mocht rijden in de bak, waar ik wat springen en galop heb gedaan, het was wel lang geleden dat ik voor het laatst op een paard had gezeten (laatste keer was een rondje in Kuala Lumpur) maar het ging nog aardig goed.
Wat echt fantastic was, was dat ik en Nicole samen op twee zwarte paarden een prachtige buitenrit gingen maken. De zon stond mooi en er was veel wind, als ik eerlijk moet zijn was het mijn eerste buitenrit, maar de beste. Ik vroeg of we een sprintje konden trekken op het strand en dat deden we! Het was echt geweldig, om zo vliegenssnel op je paard over het strand in de golven te sjeezen.Ook galopeerden we weer terug maar mijne ging verschrikkelijk hard! de hardste sprint die ik ooit gehad had. "Hoooh" en aan de teugels trekken werkte niet, dus maakte ik een snelle volte (rondje) waarbij hij tot mijn verbazing tot stilstand kwam. anders was ik tegen het hout aangeknald. Die avond was ik erg gelukkig en in de auto zat ik er enthousiast erover te vertellen.
Hinnikjes,
Marissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten