maandag 8 november 2010

De NL/NZ Scholen!

YES!

Naar Nieuw-Zeeland!

dat is echt niet zomaar een uitstapje. Maar levenservaring!

Ik zal hier heel veel over vertellen natuurlijk :-). Maar nu dit blog eens even over de school..

want dat is natuurlijk wel heel intressant ;-)

Nou, eerst even over mijn school in nederland wat vertellen..


Mijn school in het Neder(ige) (saaie) (kikker)land(je)..


Ik zal ze missen. Maar gelukkig kom ik op 17 juni terug en kan ik nog even weer bye bye zeggen voor de middelbare school begint. :-o

de musical mis ik jammer genoeg wel. :-( . maar ik kan wel mee kijken naar de musical, heel, maar dan ook wel heel misschien krijg ik nog een klein rolletje. gelukkig heb ik het toffe kamp niet gemist! Want als we net voor kamp vertrokken zouden zijn geweest, dan zou ik het allebei hebben gemist. een voornemen neem ik wel: als ik nog mar 2 seconden in het vliegtuig zit, stuur ik al gelijk een mooi kaartje! Dan kan de Nieuw-Zeelandse postzegel ook nog gelijk bij hun verzameling :-) . En dan de CITO-entreetoets, tja, ik kan moeilijk hem nu al maken zonder dat ik nog een aantal dingen geleerd heb. of dat ze hem opsturen naar NZ. nee, dan is er maar (gelukkig) een uitweg: hem gewoon niet maken <:-) . Ze gaan met de jufrouw bespreken waar ik verzeild zal raken. Komende donderdag mag ik naar klas 2 van het Technasium voor proef! aaarrgghh, wat spannend. omdat ik dat niet in de juni tijd kan doen, moet dat dus binnenkort. maar het word vast toch wel heel leuk, daar bij die hoge pieten ;-p .


En nu over de school

in Nieuw (prachtig) (spannend) (sorry ik wil jullie echt niet jaloers maken.. :-p ) Zeeland.



De Roslyn school.


de Roslyn school.. spannend hoor. nog spannender dan in een klas hoge pieten zitten..

..want ze spreken daar allemaal ENGELS! :-O. niet dat ik dat niet kan ofzow, maar niemand zal mijn taal begrijpen. daarom krijg ik ook een buddy (klinkt schattig toch!) die mij helpt met alles. en bovendien weten ze van mijn komst, dat ik niet zomaar door het raam hoef te vliegen. :-).


Klik hier voor de site van de Roslyn school.


Ze doen daar verschrikkelijk veel aan sport. Rugby is de nationale sport, ze vinden voetbal maar voor watjes! :-P. En ze hebben daar heel veel groeps acht. dus ik heb echt nog geen idee in welke ik kom. maar ach, ik heb daarvoor toch nog vakantie in nieuwzeeland. En als ik terug kom, dan heb ik bijna gelijk zomervakantie, en vlak voordat ik weg ga, ook nog een paar dagen. oneerlijk heah? :-). (sorry ik wil jullie echt niet pesten hoor)

Ik heb al geoefend hoe ik me voorstel: Hello! I am Marissa. i come from netherland. and i speaking Dutch. New Zeeland is a Beautifull, wonderfull, amazing country.

Nou ja, hoe ik het daar overleef, of ik nou op de schoolbank zit, of aan een bungyjump-touw,

We zien wel...



Groetjes,


M.A.R.I.S.S.A


PS: gelukkig dragen ze op school geen uniform! :-).
PPS: Jammer genoeg zit tussen de sporten die je kan doen geen paardrijden :-(.


3 opmerkingen:

  1. Leuke blog Marissa! We zullen die kiwi's wel eens leren voetballen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je nog hulp nodig hebt met engels, vraag het maar aan mij.

    PS: er zaten 8 spelfouten in je voorstelling
    Het moet zijn:

    Hello! I am Marissa. I come from the Netherlands, and I speak Dutch. New Zealand is a beautiful, wonderful amazing country.

    PPS: Geen paniek, luister naar de leraar en de andere kinderen en je went er wel aan ( so don't worry, just listen carefully around you and you'll get used to it, I'm sure you'll make it )

    BeantwoordenVerwijderen